trešdiena, 2014. gada 19. februāris

Februāris ^^

Heeey ^^ Dikti sen nekas te nav rakstīts, tāpēc izdomāju, ka jāiemet kaut kāds īss `kā man te iet` aprakstiņš :) Īsumā - neko īpaši nesanāk rakstīt, jo tagad ir trīs grūtākās nedēļas šeit. Kaudze lekciju, kas pat mēdz pārklāties, visādi uzdevumi un tā. Nākampirmdien, piemēram, vienlaicīgi ir zooloģijas laboratorijas darbs un sociālās mežsaimniecības eksāmens, un abi ir obligāti (un vakardien es nokavēju braucienu uz Koli, jo man atkal jau bija zoo labori). Bet tas tā, kaut ko izdomāsim :) Pēc tam toties būs lauka prakse ziemas ekoloģijā, un tas būs diezgan fun ^^
Somu sīču māksla
Kaut kas foršs - lai arī ir diezgan silti (diezgan ilgu laiku bija 0°C, šodien ir -4°C beidzot), te ir forša ziema. Līdz ar to jāiekāpj bērnībā un jāizbauda. Kaut kādās brīvdienās (neatceros, kad tas bija) kārtējo reizi bijām ar Matīsu uz kalna. Tas ir tik nenormāli forši paslidināties tur, un pēc tam sēdēt un ēst maizītes ar desu un sieru (turklāt, ja mani uzcienā, ir dubultforši ^^) un konservētus ananāsus ^^
Uz kalna ^^
Visādas ballītes kaudzes lekciju dēļ man izpaliek (nu labi, es arī šeit esmu sēne, kas daudz guļ un nekur neiet, jo gribas padzīvot citādāk nekā Latvijā, kur visu laiku kaut kur jābūt un guļu pa 3 stundām katru nakti tikai), bet nu Valentīndienā atļāvos mazliet papriecāties ar aliņiem :D By the way, alus te ir nekāds. Karjala un Lapin Kulta ir labākais dabūjamais, bet bāc, es Latvijā jau pirmajā vakarā aiziešu uz Alu un paņemšu brengulīti, medalu un dzērveņu alu! Un jā - nākamajā dienā pēc tās Valentīndienas Matīss mani ar tekstu `cel savu pakaļu augšā no gultas, jo tu izklausies pēc depresijas, citādi tevi sitīšu!` izvilka mani nelielā veloizbraucienā uz second hand veikalu. Ko tik tur nevar atrast! Kādu dienu būs jāsafočē un jāuztaisa atsevišķs rakstiņš te. Un vakarā forši pasēdējām pie ezera, ēdot konservētus ananāsus (mani ar tiem var piekukuļot, jā). By the way, sen neesmu satikusi cilvēku ar tik pareiziem, manuprāt, uzskatiem par dzīvi. Un vēl - 15. februāris ir dikti jauks datums :)
Perfekta Valentīndiena - alus, grauzdiņi un hokejs :D
Kas vēl interesants - Somijas mežu aizsardzības kursā mums ir sugu eksāmens. Jāsamācās visādi kukaiņi, viņu radītie bojājumi, kā arī sēnes (šonakt visu nakti murgoju par Heterobasidion annosum, es zinu, ka esmu forša :D). Šodien aizgājām ar Matīsu starp lekcijām mazliet pamācīties, kamēr bija laiks. Sanāca neveikli, kad, taisot tornīšus no koksnes paraugiem (kādam laikam arī jāmācās, kā pēc koksnes atšķirt koku sugas), laboratorijā ienāca Markku (pasniedzējs) :D Pateica, ka ir ļoti mākslinieciski. Un jā - pieteicos nākamtrešdien atbildēt sugas. Pirmā. Markku jau teica, ka var pieteikties, ja jūties `prepared enough` vai arī `lucky enough`. Es varbūt jūtos veiksmīga :D Vai arī nē, bet jēga vilkt garumā, ja tāpat mācos pēdējā brīdī?
Un šodien zooloģijas laboros preparējām sienāzi (es domāju, ka bildītes te likt nebūtu īpaši jauki, jo izskatās pretīgi :D). Pasniedzēja bija sajūsmā par manis izpreparēto zarnu, un tad vēl vienam čalim dabūju palīdzēt izpreparēt. Bet nu - cik saprotu, esmu vienīgais biologs (turklāt entomologs, un es esmu preparējusi kukaiņus, darbā to vispār daru regulāri ar tauriņiem), pārējie ir mežinieki. Viņi droši vien tāpat jūtas mežinieku kursos, kur es jūtos pilnīga lašara :D Un vakardien laboros sapazinos ar vienu čali no Krievijas, kurš, kā izrādās, dzīvo manā mājā. Parādīja man, ka iespējams ričuku glabāt arī pagrabstāva noliktavā, kur ir silti un forši :) Bet jā - runājot par ričuku, konkrēti riebjas tas laiks, kad ir 0°C, jo pa to žļurgu nevar pabraukt. Nēsā kā pa sausām smiltīm, īpaši ja ietrāpi tajā `sliedē`. Es pat nofočēju, kā izskatās :D
Ikdienas izaicinājums - nobrauc 4 km līdz uni un nenokrīti :D
Un nobeigumā - kaut kas garšīgs. Man iepatikās fočēt Instagram stila bildes ar ēdienu, kad ēdu pusdienas (protams, ne katru reizi, bet kad atceros) :D Bāc, es laikam Latvijā nomiršu badā universitātē. Jo šitā pierīties katru dienu par 2.35€ ir dikti forši. Turklāt man patīk iet ēst 10:30, kad tikko sāk dot pusdienas, jo viņi ēdnīcā paši cep maizi. Un iedomājies, cik fantastiski ir ēst siltu, mīkstu maizi (maize vispār ir tik daudz veidu, protams, ne visa uzreiz cepta, bet vienalga) ar sviestiņu? ^^
Gaļas-biešu kotletes :D
Salātiņi, by the way, nav katru dienu vienādi, tur ir liela izvēle, vismaz sešu veidu - rīvēti burkāni, reizēm tomātiņi, šodien bija paprikas-salātu-gurķu salāti, redīsu-biezpiena salāti un tādā garā, viss kas ir. Vienkārši es ēdu tikai zaļos :D
Rīsi ar rudziem un kaut kāds ģeniāls veģetārais sautējums, ko ņēmu, jo bija zivis pamatēdienā
Šodienas gaļas bumbiņas (vista, cūka, liellops)
Pilnīgi nopietni - šitā noteikti būs viena no lietām, kuras man pietrūks Latvijā - lēti un labi pierīties fakultātes ēdnīcā :D Ā, un `normālas` meitenes tā (tik daudz) neēdot, vismaz Matīss tā saka. Un, runājot ar mani, es ne reizi neesot pateikusi neko tādu, kas parādītu, ka tiešām esmu meitene :D
Un laikam jau tas arī viss - šodien es tā īsumā. Nākamnedēļ trīs eksāmeni, brīvdienas būs brutālas, bet 27. februārī būs Carnival SitSit party, uz kuru es beidzot eju, un tad jau 3. martā jādodas uz lauka praksi Mekrijärvi ^^ Un tad jau pavisam drīz un došos uz LV :))
Have fun and take care! :))

2 komentāri:

  1. "I'm here to a fungus that is sleeping a lot and not to go out" :DDDD

    I ate at my husband's university a few times, loved it. They even had vegetarian pizza!

    The snowhorse is so cute ^.^

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Google Translate is awesome :D

      Cafes in universities here are so great ^^ I never thought I could be so satisfied with food (as I just love to eat :D) somewhere, as portions always seem too small or too expensive for me in cafes like that. But here I'm always so full after dinner ^^

      The horse was made by children about 7 years old... I guess, Finns can make everything from snow :))

      Dzēst