otrdiena, 2014. gada 7. janvāris

Mans dzīvoklis & pirmā diena uni :)

Heey! :)
Pierijos šokolādi, un šodien man varbūt pat ir garastāvoklis uzrakstīt, kur un kā tad īsti dzīvoju, kā arī par to, kā gāja pirmajā dienā universitātē. Tā kā fočuku līdzi nestiepu, bildes būs tikai no dzīvoklīša, kaut ko foršu pilsētā sabildēšu vēlāk, kad būšu tikusi galā ar visiem papīriem, kas vajadzīgi, reģistrējoties studijām te. Un kad zināšu, kad un kādi kursi man būs un kad starp viņiem būs pārtraukumi :) By the way, es zinu, ka lielākajai daļai no jums ziema riebjas, bet tos, kam neriebjas, gribēju pakaitināt ar faktu, ka mums šodien sniga :P
Skats no balkona :) Pa logu redzu to pašu (nu tikai balkons priekšā).
Tātad, vispirms par dzīvoklīti (ja nu kādam noder, kas taisās jebkad braukt uz Joensuu). Dzīvoklīti īrēju no Joensuun Elli kompānijas, kas piedāvā dzīvesvietu studentiem, un īrēt var ne tikai istabiņu, bet arī veselu dzīvokli vai arī ģimenes dzīvokli, kur var dzīvot kopā ar kādu. Vēl, ja grib, var īrēt no citas kompānijas - Riverside Residence (uzklikšķinot uz nosaukumiem, atveras linki ar info). Dzīvoklītis mans atrodas uz Noljakankaari (tulkojumā - Noljakka loks) ielas (adrese nav svarīga, kam vajag, var pajautāt), līdz centram un universitātei ir dažu km gabaliņš, bet ar riteni var tikt pa 20 minūtēm. Ir arī vairāki autobusi, bet viens brauciens maksā 3,30€, mēnešbiļete - laikam 87€ (šodien no kaut kā dzirdēju tādu cenu). Īre sanāk 217,22€ (istabiņa trīsistabu dzīvoklī, trešajā stāvā), plus 17€ par mēbelēm (lai neievācies pilnīgi tukšā istabā) un 20€ par internetu. Man gan ķer arī kaut kādu kreiso WiFi, bet tomēr drošāk ir savs kabeļnets. Vienīgi vajag modēmu. Laikam tomēr nevis es esmu blonda ar to savu IP, bet gan problēmas bija modēmā, jo es tagad pievācu to, kas bija atstāts atvilktnītē, un viss smuki strādā.
Bildes no dzīvoklīša:
Virtuve. Galā pa kreisi - durvis uz balkona, lielais ledusskapis pa labi ir kopējais, stūrī lejā pa kreisi - Žeņas (neaiztikt), mikrene arī Žeņas.
Virtuve uz otru pusi - plīts kopīga, viss pārējais (izņemot mazo balto tējkanniņu stūrītī starp plīti un izlietni, kas ir mana) - Žeņas :D
Mana istaba. Sorry par miskasti uz/zem galda, neesmu vēl visu salikusi. Skapis, galds un krēsls ir tas, ko nodrošina viņi, ja tu samaksā tos 17€.
Un otrā istabas pusē - gulta. Matracis uz tās, sega (nevis tā zilā, bet cita) un divi spilveni tiek piešķirti (nu vismaz man bija). Es gan iegādājos vēl 2 spilvenus un to zilo segu, lai siltāk. Durvis gaiteņa otrā galā ir uz tās 40-gadīgās somietes istabu, no viņām pa kreisi - Žeņas durvis. Durvis uz dušu - pa labi.
Par visu pārējo. Šodien no paša rīta, vēl pirms satiku savas mentores aizvietotāju, aizbraucu uz to Joensuun Elli biroju noslēgt līgumu par dzīvokli un internetu. Nekas īpašs, viņi visu apmēram paskaidro, paraksti tās lapeles un viss (nu vienīgi rindā jāpasēž mazliet). Un īri var maksāt caur internetbanku.
Pēc tam aizčāpoju līdz Aura restorānam satikt Chloe, kas solīja izvadāt pa dažām svarīgākajām universitātes vietām pirms oficiālajiem ievadpasākumiem. Satiku vēl dažus cilvēkus - Annu no Petrozavodskas un Renatu no Pēterburgas, Maciej no Polijas, Jessie no ASV (viņa arī mācīsies bioloģiju ^^) un vēl vienu meiču no Vācijas (it kā viņu sauca Marlene, bet Facebookā neatradu, tāpēc šaubos :D). Mazliet pastaigājām apkārt, padzērām tēju un gājām atpakaļ uz tiem oficiālajiem pasākumiem. Bija tīri ok. Prieks, ka izskaidro kā priekš lohiem, ko un kā vajag, jo tas laikam ir vienīgais veids, lai es saprastu :D Nav tik traki nesaprotami. Vienīgais man tagad jāizdomā, kur izprintēt apstiprinājumu, ka esmu samaksājusi 57€ par dalību Student Union, kuras karte (par to vēl atsevišķi jāmaksā) dos baigās atlaides ēdnīcās (var pierīties lētāk kā par 2€, kā izrādījās, ja esi students) un varēs ar 50% atlaidi braukt starppilsētu vilcienos un autobusos. Un jā - ballītes, visādi pasākumi un kopīgās ekskursijas uz Lapzemi un Pēterburgu :) Bet to visu iečekošu vēlāk, kad dabūšu to karti vai vismaz noformēšu pieteikumu :D
Vēl viens skats pa logu. Tas tā, lai nav baigi daudz teksta bez bildēm :D
Starp citu, pēc ievadpasākumiem var arī dabūt visādas noderīgas lietiņas. Dabūju foršu zilu auduma maisiņu, SIM karti telefonam ar somu numuru un 7€ iekšā (pagaidām gan nelikšu, būtu jauki janvāra beigās, kad ciemos atbrauks Jānis, dabūt savu veco telefonu, lai nav jāņem no šī ārā sava LV karte), visādus info bukletiņus un tā :)
Kas vēl? Jā, esmu palikusi baigi tizla :D Jo man joprojām no kofera nešanas svētdien (cik nu es viņu tur nesu) sāp rokām muskuļi, bet ar velo, liekas, ka vispār nevar pamīties :D Jo pēdējo reizi ar velo pirms Somijas braucu septembra vidū (un tagad ir janvāris), plus jāminas pa sniegu un žļurgu, ričuks nav nekāds izcilais (labi, ka +/- normāli brauc un nav jāiet kājām) un vēl piedevām pa ceļam uz uni netālu no mana dzīvokļa ir burvīgs kalniņš, pa kuru jāminas augšā gan turpceļā, gan atpakaļceļā. Ehh, vecums nāk :D
Un laikam jau šodienai viss. Rītdien varbūt iztikšu bez rakstīšanas, jo ievadpasākumi ir no deviņiem līdz trijiem, un man vēl šis tas jāpaspēj padarīt. Tizli, ka tik daudz papīru un kaut kas vispār jādara :)
Čau! :))

3 komentāri:

  1. And soon those walls will be covered in Nightwish posters? :D

    Oh, there is Lidl in Joensuu as well. Remember those chocolate-hazelnut waffles? :D

    Lidl Joensuu
    Kuurnankatu 1
    80100 Joensuu
    ma-pe 9-21, la 9-18, su 12-18

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. I can't do anything in the room that may cause any damage, as I'll have to pay for it... So no posters :( Although I would love to!

      Heard about Lidl yesterday from one Latvian guy, just didn't check where it's located. Thank you ^^

      Dzēst
    2. Good luck with resisting all the sweets in Lidl :D

      Dzēst