otrdiena, 2014. gada 14. janvāris

Taikatalvi ^___^

Heeey! :))
Šodien man atkal jau nav daudz, ko rakstīt, līdz ar to pārsvarā salikšu foršas bildītes, lai pakaitinātu tos, kuriem ziema ļoti patīk :P Šonedēļ dikti foršs laiciņš ārā - līdz -13°C, kas pēc sajūtām lielā mitruma dēļ mēdz būt kā -21°C, plus saulīte ik pa brītiņam arī beidzot uzspīd. Šodien bija tikai -10°C un saulīte, sajutos kā tādā jauki siltā pavasarī ^^ Un vienu brīdi arī sniga no kaut kāda neliela mākonīša un izskatījās kā pasakā - iedomājies, ja ir skaista ziemas ainava, spīd saule, kurā sniedziņš zemē mirdz kā miljons mazu dimantiņu, un plus no gaisa lēni-lēni krīt sniegpārsliņas ^^
Vakardien pie manas mājas Noljakankaari (11:39).
Jā, by the way, saulīte visu laiku izskatās tā, ka taisītos rietēt :D Principā varētu teikt, ka pirmajā bildē ir dienas vidus (vidēji saulīte aust ap deviņiem, riet ap trijiem), un īsti augstāk tā saule arī nepaceļas ^^
Stāvvieta un Areena (tā pusapaļā māja) pie uni (14:35 - var teikt, ka saulriets :D).
Vakardien (ja mēs par tādām praktiskākām lietām runājām) pabiju pirmo reizi universitātes ēdnīcā paēst. Kopumā, tā kā ir vairākas ēkas universitātes pilsētiņā, gandrīz visās no viņām ir studentiem domātā ēdnīca. Un forši ir tas, ka ar studenta karti (kamēr man tādas vēl nav, man ir lapiņa, ka esmu uzņemta kā students) ir baigās atlaides. Katru dienu ir vairāki dažādi ēdieni, kuri pārsvarā studentam maksā 2.35€ (cilvēkam no ielas - 7€), un tu drīksti uzkraut tik daudz, cik tev lien šķīvī (ir arī dziļie šķīvji, jā). Plus paņemt glāzi ūdens un glāzi dzēriena (piens, kefīrs, sula, mājas alus, jā), salātus, maizi un sviestu (cik gribi, tāpat neviens neskatās). Tā kā secinājums - pierīties var kā cūka (tie vietējie puiši nu tik daudz uzkrauj uz tiem šķīvjiem :D) un pat lētāk nekā LV (es BF ēdnīcā par 2.5 Ls ēdu rīsus/makaronus, vistas fileju, kečupu un tēju, no kā paēst reāli nevar). Pat, ja ēd katru dienu, es to varu atļauties ar savu stipendiju, tā kā badā nenomiršu ^^
Attālumu rādītājs Ystävyydenpuisto (draudzības parkā) vakar vakarā un skats pie universitātes šodien (11:33). Māja pa kreisi - Metla (Finnish Forest Research Institute), pa labi - Metria (Faculty of Sciences, Computer Centre).
Čāpoju pa Siltakatu (tilta ielu).
Šodien pie reizes aizčāpoju arī uz pastu, jo ir tāda viena lieta (kas man līdz šim vēl nav skaidra, nafig tas ir vajadzīgs) kā Notification of Move. Tu dabū kaut kādu veidlapu pastā, ko aizpildi, uzrakstot savu mājas adresi un tagadējo adresi Somijā, datumus, no kura līdz kuram tu tur dzīvosi un tādā garā. It kā vajadzīgs tādēļ, lai tev pareizi pienāktu pasts, ja kāds taisās kaut ko sūtīt (kaut gan es neredzu jēgu - ja ir adrese, kāpēc nevar vienkārši aizsūtīt, bet jāzina, ka es tieši tur dzīvoju?). Man gan mana mentorīte Katja pateica, ka viņa tādu mēslu pildīja tikai tad, kad pārvācās Joensuu, un viņai pašai neesot skaidrs, nafig kaut ko tādu vajag :D
Siltakatu un Ystävyydenpuisto.
Un ja jau es te tā lieku bildes no pilsētas, šodien nofočēju, kā izskatās centrā. Salīdzinot ar Rīgu, te vispār nevar pateikt, ka tas ir centrs, jo nav pilnīgi nekā īpaša :D Bet tas ir tik ļoti forši ^^ Un jā - viņi neber uz ielām sāli. Vispār. Līdz ar to visas ielas ir klātas ar fantastisku, baltu sniedziņu vai sliktākajā gadījumā redzams asfalts.
Tas tā kā būtu pilsētas centrs. Siltakatu un Kirkkokatu (baznīcas iela) krustojums.
Tā Baznīcas iela, by the way, ir riktīgi forša. Nosaukums tāds tāpēc, ka viņai abas ielas puses beidzas baznīcās. Ja nostāties virzienā ar seju pret upi (pēc kartes, protams, upi redzēt nevar no turienes), tad pa kreisi būs Joensuun ortodoksinen kirkko (joensuunortodoksit.fi), bet pa labi - Luterilainen kirkko Joensuussa (joensuunevl.fi). Kas man patīk tajā ielā - posmā no Siltakatu līdz Niskakatu ir sastādīti bērzi. Un tiem ir riktīgi balti stumbri, kas uz balta sniega un gaišas krāsas māju fona izskatās fantastiski ^^
Niskakatu un Kirkkokatu ielu krustojums
Un laikam beidzot būtu jāķeras klāt tiem visiem miljons darbiņiem, kas man ir jāizdara. Pirmkārt - jāpabeidz galu galā orientation course diary, ko es nevaru saņemties izdarīt jau vairākas dienas. Un šodien tik ļoti nāk miegs pēc celšanās sešos un agrās lekcijas, ka varētu iet gulēt tūlīt pat.
Te būs dziesmiņa, kas man visu laiku skan galvā, kad ārā ir tik perfekts laiks (esmu droši vien jau visiem pieriebusies ar Nightwish un šo dziesmu, jo vairākkārt esmu viņu kaut kur likusi, bet man vienalga :D).
Un jā - šonedēļ izraku arī vienu dikti foršu dziesmiņu somiski, kas saucas `Täällä Pohjantähden alla`. Paķer ar melodiju un vārdiem.
Have fun and take care! ^^
*Here under The Northen Star
The frost creeps into soul
And by killing feelings
It tears apart one's heart.
And under the Northen Star
I come
I leave
And seen only by the Northern Star
I shed a tear for you.*

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru