pirmdiena, 2014. gada 6. janvāris

Welcome to Joensuu!

Heey! :)
Tā kā es jau kādu laiciņu atpakaļ secināju, ka pārāk daudzi cilvēki gribēs zināt, kā man Joensuu iet, vai patīk un vai esmu dzīva, izlēmu taisīt blogu par manu sapņu braucienu - mācīties uz Somiju. Un tā kā pirmajā vakarā būtu jātop ierakstam ar saturu `atbraucu, viss ok`, šis būs kaut kas uz to pusi :)
Izbraucu (ja nu kāds vēl nezina) 4. janvārī 2:35 ar autobusu uz Tallinu kopā ar Jāni. Cerēju, ka autobusā paņems manu koferi (nu nav jau nemaz TIK milzīgs, īstenībā pati par sevi brīnos, kā sabāzu mantas uz pusgadu tādā koferī), paņēma arī, tāpēc, mierīgi guļot (labi, ka tikām apsēsties blakus, jo visi sēdēja savās vietās), lēnā garā maucām uz Tallinu. Tur ieradāmies apmēram 6:40 un spērāmies cauri visai pilsētai no autoostas uz prāmju ostu. Es, protams, saprotu, ka stiept tādu koferi vairākus km ir smagi, neērti un vēl visādā citādā ziņā neforši, bet nabaga Jānim seja bija tāda, ka likās, ka viņš atstieps kātus ar visu koferi :D Man jau arī diži foršāk nebija stiept pārējās mantas, bet kaut kādā veidā tikām līdz tam prāmim. Tas gan devās ceļā tikai 11:30 (un mēs tikām uz klāja tikai 10:50), bet vismaz bija laiks uzēst maizītes ar Nussu un no zombija pārvērsties atpakaļ par cilvēku :D
Uz prāmja
Uz Helsinkiem tikām 13:30, kamēr dabūjām diennakts braukšanas kartes, tikām līdz hostelim (mīlīgs maziņš ^^) un iečekojāmies, bija jau pāri trijiem, nosēdējām vēl kādu laiku runājoties un ap sešiem izvilkāmies ārā paskatīties pilsētu (man jau tur nav, ko redzēt, Jānis gan pirmo reizi, vajadzēja parādīt). Nē, nu būtu jau labi, ja nenormāli negāztu lietus. Saucas - aizbraucu uz ziemeļiem. Janvārī.
Lietus
Vienīgais jaunums man - nu nebiju es nekad staigājusi pa Helsinkiem naktī. Jo vasarā, kad es tur vienmēr dzīvoju, tās tumšās stundiņas ir no kādiem divpadsmitiem līdz trijiem. Un vienīgo reizi, kad biju martā, dzīvoju Kauniainen. Līdz ar to pilsēta kaut kā izmainās - bišku romantiskāk un ne tik netīrs kā parasti. Turklāt paskatījāmies mazliet gaismas šovu līdzīgu Staro Rīgai - Lux Helsinki. `Mazliet` - tas būtu 2 objekti. Jo gan zābaki, gan ziemas jaka man bija cauri slapja un neko vairāk negribējās :D
Katedrāle (visi zina, kur). Bija arī mūzika un gaismas šovs, uzfilmēju ar telefonu, bet slinkums mest youtube
Hakasalmi Villa
Protams, apskatījām arī pārējās manas mīļākās vietas Helsinkos - Uspenska katedrāli, Mannerheima un zemeņu pieminekli, alni pie dabas muzeja, lācīti pie Nacionālā muzeja, Temppeliaukio baznīcu un tādā garā :)
Zemeņu piemineklis
Lācītis ^^
Pēc tam aizčāpojām uz viesnīcu, apmēram nožuvām, noraudājāmies (mēs tur laikam nonstopā pinkšķējām, un, ņemot vērā to, ka sienas ir kā no papīra, kaimiņi laikam padomāja, ka neesam normāli :D). No rīta piecēlāmies, aizčāpoju uz staciju, atkal jau pastāvējām paraudājām kā divi lohi, un tad jau 10:12 man bija vilciens uz Joensuu.
Pieturas pa ceļam bija Pasila, Tikkurila, Lahti, Kouvola, Lappeenranta (redzēju divus aizsalušus ezerus, nice), Joutseno, Imatra, Simpele (bija sniegs! tizls, bet sniegs), Parikkala, Kesälahti un Kitee (sveiciens no Nightwish!). 14:40 ierados Joensuu, kur bija sarunāts tikties ar divām meitenēm. Viena (Mervi) vismaz bija uzrakstījusi, kas viņai mugurā, līdz ar to uzreiz atpazinu, otru meiču (Chloe) viņa zināja pati un parādīja, kur stāv. Dabūju no Chloe divus spilvenus (4€+2€) un savas istabiņas atslēgu, sarunāju satikties otrdien vienpadsmitos, bet Mervi mani (un manus koferus) iekrāva savā mašīnā, aizveda līdz kojām, atdeva par brīvu interneta modēmu un vēl uzstiepa koferi uz 3. stāvu (protams, pajautāja, kas man tik smags tur iekšā :D). Tā kā somi ir forši :)
Kaut kā tā mums izskatās šodien. Bildē neredz miglu, bet baigā viņa ir
Dzīvoklītis vispār ir stilīgs. Es gan nefočēju vēl viņu, jo negribu to darīt, kamēr kāds ir mājās, arī istabu pagaidām nefočēju, jo man tagad slinkums. Būs kaut kad vēlāk bildes. Dzīvokļa biedrenes sākumā nebija mājās, pēc tam viena no viņām atvilkās. Īstenībā labi, ka mums ir atsevišķas istabas, turklāt manējā ir pretī viņu abām! To meiču sauc Žeņa, viņai ir 22 gadi, no kuriem 12 dzīvo Somijā, angliski apgalvo, ka gandrīz neko nejēdz, bet vismaz runā krieviski (labi man). Un pa visu dzīvokli ir sakarinājusi lapiņas, ka viņas lietas nedrīkst aiztikt. Visur! Pie tējkannas, kafijas automāta, viņas ledusskapja, mikrenes, virtuves dvieļa, roku dvieļa un pat pie tualetes papīra! :D *es arī rīt tā izdarīšu, lai ieskrienas* Un otra ir somiete, kurai ir 40 gadi. Redzējusi neesmu, cerams, ka normāla. Baigi agri ejot prom visu laiku.
Nezinu, kas tas ir domāts, bet man tas objekts patīk. Ceļš iet pa divām pusēm apkārt kokiem :D
Nākamais challenge bija ar Facebookā iepazīto cilvēku satikties un dabūt velo. Problēma gan tāda, ka nezināju, vai tas ir puisis vai meitene, jo sākumā e-pastā saņēmu ziņas par nepieciešamību samaksāt depozītu, un beigās - tekstu, ka `es negribu ne ar vienu šajā nedēļas nogalē tikties, jo tagad ir baigi tumšs` :D Izrādījās vīrietis ap 40, kurš mani ieveda vienā no universitātes ēkām, iepazīstināja personīgi ar kaut kādu bio profesoru (kurš man atvainojās par sliktiem laikapstākļiem Joensuu!), visu izstāstīja par to ričuku (arī to, lai slēdzu klāt un dabūju normālu slēdzeni, jo tam profesoram esot video, kā kāds pie uni zogot riteni 40 sekunžu laikā :D), nopirku viņu un vēl segu kopā par 42 eiro (ričuks 35€, sega 7€). Aizbraucu uz mājām, pieslēdzu ričuku (pagalmā ir forša nojumīte īpaši velo, cerams, ka neviens viņu nenospers, jo tur ir arī nepieslēgti, un cerams, ka neaizņēmu neviena vietu), uzēdu Rolltonu un tēju ar vafelēm, un tad jau Skype ar tēti, mammu un Jāni...
Mans velo ^^ Un sega uz bagāžnieka, ielikta somā, ko tas onka nospēra studentu padomē :D
By the way, es it kā neesmu blonda, bet netu tā arī nedabūju, neskatoties uz modēmu. It kā vajagot IP adresi, ko laikam iedos, parakstot līgumu ar koju kompāniju. Otrdien redzēs laikam. Un jā - rīt tiekos ar kaut kādu turku pie Hesburgera, kas man pārdos velo lampiņu un tējkannu, lai varu taisīt sev Rolltonus istabiņā, netraucējot manus jaukos dzīvokļa biedrus :D
Paloasema. Jebšu ugunsdzēsēju depo.
Laikam jau līdz rītdienai tad :) Somijā valsts brīvdiena, bet ceru, ka būs normāls laiks, lai pabraukātos apkārt gaismā un paskatītos pilsētu pie reizes. Uzrakstīšu arī par dzīvoklīti cerams, par cenām un tādām lietām.
Čau! ^___^

6 komentāri:

  1. Atbildes
    1. Мне он тоже очень нравится ^^ Никогда не могу просто мимо пройти, надо обязательно подойти к нему и погладить))

      Dzēst
  2. Atbildes
    1. Būs, būs! :)) Sākumā vismaz diezgan bieži domāju, ka rakstīšu :)

      Dzēst
  3. Brīnišķīgi, prieks par Tevi!
    Tā kā pašai ir domas par mācībām ārzemēs - nevaru vien sagaidīt, kad uzzināšu, kā esi tur iedzīvojusies un kā klājas! :)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Paldies! :)
      Rītdien uzzināšu, kā kas notiek universitātē :))

      Dzēst